17/3 2011 – Bastiljen, Lkpg

Tredje gången gillt! Uppträdde i Linköping för tredje gången i torsdags och jag måste erkänna att varenda gång har slutat i succé! Publiken är alltid på topp och det är alltid trevligt att uppträda i Linköping! Aldrig har jag gått av scenen där och känt mig missnöjd. Här var det på en klubb som hette ”Lkpg Ha Ha!”. Första gången var i oktober och andra var i november förra året.

Innan brukade klubben hålla till vid ett café i centrala Linköping men sedan såldes det och då flyttade klubben till det mer eller mindre ”nybyggda” arenan Bastiljen som ligger strax vid stadsbiblioteket.

Riktigt grym lokal, rymligt, väldigt bra ljus & ljud och scenen var stor, eller ja, tillräckligt stor för att göra det fantastiska svävartricket med den hypnotiserande soptunnan! Dessvärre hade jag lämnat tunnan hemma och fick improvisera med en träbricka istället. Och självklart blev det ett konfettiregn över publiken.

Bastiljen, Linköping. Messiah Hallberg på scen.

Mickstativet var inte heller riktigt top-notch då det var ett klämfäste runt mikrofonen, så det var det enda som riktigt strulade till det men som den proffs-entertainer jag är *host* så gjorde jag bara en rolig grej av det.

En fantastisk grej med att vara stå-upp komiker är att man alltid (i 99% av fallen) får se på gratis stand-up. Bara en sån sak. Denna kvällen var det Messiah Hallberg som var kvällens ”headliner” och jag hade bara hört talas lite om honom innan och aldrig sett honom uppträda, men snacka om vad duktig han är. Det var en liten smått galen kvinna i publiken som inte hade alla hönsen hemma som gång på gång häcklade honom men han lyckades verkligen att sätta dit henne. Riktigt roligt var det i alla fall.

Sedan runt tiotiden på kvällen tog allt slut och det var dags att åka hem mot Göteborg igen tillsammans med min komikerkollega Martin. Efter att ha varit ”on the road” i cirka 20 minuter drar ett fullständigt otäckt snöoväder in som följde med oss hela vägen hem och vi var nog inte framme i Göteborg förräns klockan halv tre inatt. Stor eloge till Martin som klarade av att köra bilen och stå ut med mina vitsar på samma gång.

Tack Linköping för den här gången, hoppas vi syns igen!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

