och på den sjunde dagen…

Kära dagbok,

Idag, söndag, har jag inget annat än spenderat med att ligga i sängen. Då undrar du säkert: med vem? Då kan jag svara: mig själv.

Jajamen, jag har antingen drabbats av vinterkräksjukan, eller så har jag bara lyckats matförgifta mig själv. Imorse åkte jag på Gustavsbergsexpressen och alla avstigande resenärer var köttbullarna från igår, så det måste vara något med dom. Stekpannan var inte riktigt ren den heller.
Eller så kan jag bara rent allmänt åkt på vinterkräksjukan.

Imorse fick jag säkert gå upp en gång varje halvtimma och tömma magsäcken, men nu har det lugnat ner sig. Nu finns det inget mer som kan komma ut, för jag har ingenting kvar i mig. Under nästan hela dagen så har jag bara legat i sängen, inte ens gått upp på övervåningen… och nu har jag så sjukt ont i ryggen av allt liggande.

Det enda lättande är att man kan tänka att det här kommer förmodligen inte att hända igen på ett tag… blir sällan sjuk och senaste gången jag var såhär sjuk var på valborgsmässoafton för kanske fem år sen, då allt man åt kom upp igen inom ett par minuter… samtidigt så ligger man i sin säng och hör hur folk utanför tjoar och tjimmar.

Ja, det är väldigt synd om mig, så skicka gärna hit en massa blommor, vykort och sånt. Ni kan adressen. ;)

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

