1/4 2011 – Stand-up på TICK

Tredje gången på Tidbloms Comedy Klubb. Första gången var i december förra året, andra i mars och så nu senast igår. Visst, det är ett jättemysigt ställe, mycket folk, men jag vet inte vad det är med det stället som gör att jag varje gång efteråt känner att jag blev missnöjd, och det är det värsta som finns när man är entertainer. Men det verkade som att publiken tyckte det var kul och jag fick positiv respons efteråt. Första gången jag körde var kanske inte mitt vassaste framträdande, men mitt andra gick betydligt bättre och igår var ändå helt okej. Jag hade rätt mycket ”panik” tidigare i veckan eftersom jag inte visste vad jag skulle köra den här kvällen. Det var bara en rutin som jag visste att jag skulle köra som var helt ny, och den varade i kanske tre minuter, så jag hade fortfarande kanske fem minuter kvar att fylla ut.

Jag vill inte upprepa mig när jag uppträder, jag vill inte att publiken ska tänka ”Jo men det här har jag sett förut”, eftersom det är en sån grej jag stör mig på när jag själv sitter i publiken och någon gör precis samma sak. Det är lite det som är mitt mål att oavsett hur många gånger innan man sett mig uppträda så ska det alltid finnas något nytt. Behöver inte vara jättemycket nya grejer men åtminstone något.

Jag lyckades väl mer eller mindre att fylla ut resten av tiden med lite ”gags” och sånt, men nu är det ändå rätt skönt för nu har jag inga mer inbokade uppträdanden på några ståupp-klubbar i Göteborg på ett tag, så då lär jag säkert hitta några nya häftiga grejer tills nästa gång.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

