Talang 2011

För er som följer min twitter och kanske av ren händelse kollade på Talang igår, så ja, det stämmer, Luddini är med i Talang 2011! Mitt nummer var inte med igår utan det kommer i ett annat program. I år spelades Talang in i Ystad, Jönköping och Stockholm. Ett program spelades in i Ystad och två program i Jönköping och tre stycken i Stockholm. Jag var med i Jönköping och i gårdagens program hade de blandat ihop lite hursomhelst, men nästa gång när de är i Jönköping så kommer troligtvis mitt nummer att dyka upp.

Skärmdump från i fredags då jag dök förbi i all hast. Foto: TV4.

Det är alltid en massa som frågar mig när jag är ute och trollar ifall jag ska ställa upp i Talang, men då har jag alltid svarat nej, men i november förra året blev jag kontaktad av en person på ett produktionsbolag som frågade om jag var intresserad av att ställa upp. Första tanken som dök upp var ett nej, och troligtvis hade den här personen skickat samma mail till en massa andra människor, så jag kände väl att jag inte var mycket till skillnad från alla andra. Det är väldigt svårt att få mig att falla för förfrågningar som kan liknas vid ett massutskick, men det här mailet var ändå ganska så personligt format, så jag bad om att få lite mer information innan jag gav mitt beslut.

Från början ville jag tacka nej, eftersom att jag var mer eller mindre rädd att bli ”officiellt bedömd”. Jag får två minuter på mig på scen att försöka visa för juryn och publiken att jag är bra, egentligen ännu kortare tid eftersom de kan lika gärna kryssa mig efter en halv minut, och det är ju svårt att man ska försöka kunna visa hur bra man är på så kort tid. Sedan kommer detta förmodligen visas i TV, och beroende på hur det gick kommer detta att ligga till grunden i folks bedömning på hur duktig man är. Det är många personer som har varit med i Talang som jag vet är väldigt duktiga, men de åkte ut ganska snabbt eftersom de hann inte imponera på juryn. Sedan finns också risken att någonting går fel så att numret blir en katastrof och man gör bort sig fullständigt i TV, men har man tränat så händer det förmodligen inte, men man vet aldrig! Sedan får man också tänka vad som kan vara bra med att ställa upp. Förhoppningsvis får man lite TV-tid och publicitet, och det är väl bra om jag ska försöka få mera jobb. Efter mycket påtryckningar från min storebror som alltid velat att jag ska ställa upp så tackade jag till slut ja.

Så jag blev inbokad på deras TV-inspelade casting i Jönköpings teater. Detta var alltså ingen typ av audition där man går in i ett sunkigt rum framför en massa TV-människor som sitter kring ett bord med en massa papper, pennor och kaffemuggar, utan detta var framför en fullsatt teater med den legendariska Talang-juryn på plats som i år bestod av Bert Karlsson, Charlotte Perrelli och Henrik Fexeus. Där skulle man alltså framföra sitt nummer på två minuter, sedan säger juryn antingen ja eller så kryssar de ut en. Får man ett kryss eller inget så går man vidare till slutaudition. Får man två kryss eller mer så åker man ut.

Allting är färdiginspelat, men enligt kontraktet som jag skrivit under så får jag inte berätta hur det gick, men fredagen den 22 april (långfredagen) så får ni veta! Efter sändningen kommer jag publicera två blogginlägg, ett inlägg som jag skrev några dagar innan min audition, och ett inlägg som jag skrev dagen efter. Så, ni behöver inte önska mig lycka till, jag vet redan hur det gick… men det vet inte ni! ;-)

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Talang 2011

  1. Tommy Larsin

    Grymt skoj Ludvig! Hoppas det går vägen för dig!

Kommentera

