Konsten att förgylla en valborg

Ja, igår var det ju valborg, eller som det på engelska heter…. Valborg, och inte whalebale… eller hur det nu än var. Sverige är väl det enda landet som firar valborg.

Tvångsmässigt måste man som göteborgare åka in till cortégen och se om alla studenter på Chalmers har åstadkommit någonting det senaste året, så jag hoppade på bussen själv in till stan, ställde mig någonstans och… tittade. Inte mycket kul i år. Kanske någon enstaka man tyckte var rätt kul, men ingen som man uppenbarligen kom ihåg dagen efter.

Vad hände sen då? Blev det hårt festande på någon nattklubb längs avenyn? Söp jag mig riktigt jävla redlös och vaknade uppe i ett hotellrum på Gothia med Mike Tysons tiger i badrummet? Nej. Det blev bussen hem igen, satte på filmen ”Fair Game” som jag sedan stängde av efter en halvtimma för att det hände absolut ingenting i den, och vad hände när jag stängde av den? Jo, Eurosport dök upp! Och vad brukar gå på Eurosport på sena lördagskvällar? Snooker! I brist på sysselsättning satt jag resten av kvällen och bara kollade på det. Hajar fortfarande inte hur den sporten går till. Så fort någon skjuter ner en biljardboll i hålet kommer det nån stilig karl och plockar upp den igen och lägger tillbaks. Vad jag hört så ska det vara rätt välbetalt att spela snooker på proffsnivå.

Så det är så valborg borde firas. Alla nattklubbar och restauranger borde stängas efter cortégen för att alla ska hem och kolla snooker på Eurosport!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

