13/5 – 12h-festivalen, Göteborg.

Fredag den 13e, vem har sagt att det ska vara en otursdag?

Fick uppträda idag på Världskulturmuseet i Göteborg under 12h-festivalen. Fick köra ett set på 20 minuter men som i själva verket kändes att det bara varade i fem minuter. Jag gick på 16.40 och fick köra fram tills 17.00, när jag är klar med mina första två tricks kollar jag på klockan och ser plötsligt att den är 16.55, alltså fem minuter kvar. Jag tror att jag gick på lite senare än planerat ändå, men när jag brukar köra så försöker jag hålla mig till 20 minuter, eftersom då är det inte varken för kort eller för länge.

Trappan i Världskulturmuseet.

Eftersom att temat på den här festivalen var ”mänskliga rättigheter” så ville arrangörerna att jag skulle anpassa mitt uppträdande efter temat, och jag lyckades ta fram ett nummer som ändå gick in på temat men när jag skulle börja med det tricket kollar jag på klockan och inser att jag hinner inte.

Så i själva verket, allt i mitt uppträdande som hade med mänskliga rättigheter att göra var att jag mosade sönder en fairtrade-banan… bättre än inget!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

