26/5 – Humorshow

Igår var det en väldigt rolig humorshow på Musikens hus i Göteborg. Hela kvällen var uppbyggd lite som en mix av teman med till exempel vanlig stand-up, improteater, sketcher, imitationer och såklart magi!

Fick köra ett set på 15 minuter som jag tydligen lyckades hålla mig till, trots att jag fick stryka ett nummer, annars fick jag hålla mig till det vanliga. Hela uppträdandet gick bra, bara att det sket ihop sig på det allra sista med konfettirören. Under mitt uppträdande skulle det smällas två konfettirör, men båda gångerna gick det inte som man hade tänkt sig. Så det blev att man stod där på scenen i det ”episka” momentet och försökte vrida på röret så det skulle smälla till, och även fast jag tog i som bara den så gick det inte, men det blev bara en kul grej av det. Publiken tyckte det var kul, men när jag kör och det blir fel i numret så blir jag missnöjd för resten av kvällen.

Som artist så är det värsta som finns att bli missnöjd när man går av scenen, vilket jag blev den kvällen. Hela uppträdandet gick jättebra och trots att det var ett av de mest uppskattade av publiken den kvällen så blev jag ändå missnöjd bara för att konfettirören inte small på slutet. Kanske för att jag provade en mindre variant än den jag brukar använda.

Överlag så var det en bra kväll. Det kom mycket folk och nu har jag fått smälta in det här över natten.

För er som vill uppleva Humorshowen igen, välkomna då till Musikens hus den 9/6 kl. 20.00 i Göteborg då det är dags för ytterliggare en! Jag medverkar inte då, men kommer kanske vara närvarande. :)

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

