7/6 – English Comedy på Kookaburra, Berlin

Anlände till Berlin tidigt imorse och körde mitt första gig på Kookaburra Comedy Club ikväll! Riktigt fin lokal och den användes tydligen innan för TV-inspelning, men nu har de tagit bort alla kameror så nu är det mera bara en komediklubb. Kookaburra ska vara en rätt populär klubb i Berlin, flera stora komiker har uppträtt där och Carl-Einar Häckner också.

20110608-004145.jpg

Bra scen, fin miljö, men OJ vad varmt det var! Det har varit fruktansvärt varmt i Berlin under dagen och det har varit väldigt kvavt, precis som i Göteborg igår under nationaldagen. Än så länge åskar det inte, men det lär nog göra det snart.
Men oj vad det svettades inne på klubben! Och det blir inte kallare i strålkastarljus. Det är så sällan jag svettas, men idag var det näästan så jag fick ”vatten i pannan”. Och det var inte kallare sedan heller när man kom ut!

Gigget gick bra! En aning tight på tiden då det var noggrant att jag inte skulle gå över min tid. Fick tio minuter och det gick precis! Det satt en stor digitalklocka längst bak i lokalen som visade 25 när jag gick på och 35 när jag gick av. Hade gärna velat köra ett fullt set, men på torsdag får jag göra det på SIN!

Övrigt, publiken var assköna. Nästan fullsatt av glada tyskar som också svettades. Nu är det nog dags att gå till sängs och lyssna på de tyska kvinnorna som har ett livligt samtal längre bort på en uteservering. Guten nacht!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

