19/6 – Midnattskomedi i Berlin

God morgon… eller ja, jag vaknade iaf precis. Inatt var det ”Comedy gone wild” på den berömda Kookaburra-klubben i Berlin där jag gjorde ett kort inhopp för att ”promota” deras primetime-show som de ska ha nu på tisdag på Kookaburra.

Inatt fick jag bara åtta minuters scentid, som är med andra ord, väldigt lite. Så, med andra ord så var det inte min bästa ”dag” på jobbet. Relativt svår publik men jag fick ändå bra respons efteråt. De senaste två gigen jag haft i Berlin har inte gått så jättebra, men trots det får jag väldigt bra respons. Jag vet inte om det är så att man blir mer och mer van vid när man gör ett bra jobb så att man inte får en sån där wow-känsla efteråt, men folk säger efteråt att de verkligen gillade mitt uppträdande, så jag hoppas jag kan lita på deras ord.

Nu på tisdag ska jag i alla fall köra fullt set på Kookaburra vilket jag ser fram emot väldigt mycket! När man uppträder på komediklubbar så får man i genomsnitt 10 minuters scentid, vilket är väldigt lite då jag föredrar 20 minuter för min akt, vilket är helt perfekt, och nu på tisdag ska jag göra två set à 15 minuter, totalt 30 minuters scentid vilket är helt underbart! Och när jag har höga förhoppningar om ett kommande gig så brukar jag oftast aldrig bli besviken efteråt.

Så, om ni är i Berlin på tisdag så kom förbi Kookaburra! 20.30 drar det igång!
Annars kör jag ett mindre set på SIN Bar på torsdag. Kortfattat så har jag uppträtt på SIN Bar varje torsdag och nu på torsdag är ”grand finale”. Återkommer med ett till blogginlägg efter det.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

