5/8 – Stora Lundby GK

Första jobbet efter sommaren! I år har det varit väldigt tomt över sommaren, hade inga engagemang i juli men som jag nämnt tidigare så hade jag sex uppträdanden i Berlin i juni. Kändes så otroligt skönt att få trolla igen!

Den här gången var det ute på Stora Lundby GK i Gråbo utanför Göteborg, strax innan Lerum. Detta var en förening som hette ”LKG Väst” som arrangerade en aktivitetsdag. Föreningen är, som jag förstått det, för föräldrar som har barn födda med LKG (Läpp-käk-gomspalt), och av alla de evenemang jag uppträtt på hittills i min karriär så måste nog detta vara ett av de mest välarrangerade jag uppträtt på. Det syntes verkligen att de hade lagt ner jättemycket tid på detta.

Jag var på plats vid golfklubben kl 10 på morgonen och runt kl 11 stod jag ute på banan mellan 9:an och 10:an och trolla för de förbipasserande i ett grilltält. Lite osäker på hur jag skulle göra min ”approach” för jag ville gärna göra det på ett snyggt sätt, men jag sa bara ”Vill ni se något jättehäftigt?”, och det dög mycket väl. Trolleriet uppskattades väldigt väl av spelarna och allihopa hade det kul.

De hade väldigt tur med vädret också. Dagarna innan hade varit strålande sol och molnfria skyar, men just den fredagen var det väldigt grått och ostabilt, men det började inte regna förrens alla utomhusaktiviteter var klara, som tur var. Det var flera timmar intensivt trollande ute i tältet och det var ju bara roligt. Sedan hade barnen fått nys om att det var en trollkarl och jag var informerad om att det skulle vara barn, men jag är kanske inte världens bästa barntrollare men ändå så tog jag med mig mina skumgummibollar och lite rep, så lite kul fick barnen också ha, trots att de två tricken är de enda riktigt bra barntrick jag kan.

Foto: Peter Pierrou

 

Efter alla spelare var klara med sina golfrundor så var det mingel inne i klubbhuset. Där gick jag runt bland folket och fortsatte trolla innan det var dags för middagen. Trevligt nog fick jag vara med och äta på middagen också och jag är egentligen inte ett så stort fan av ”avancerad” mat, och när kocken introducerade vad de skulle bjuda på kände jag ”Okej, det lät häftigt.” men hade inte så höga förväntningar, men när maten kom in sa det pang i smaklökarna. Det var någon sorts potatisgratäng med kött och rödvinssås och jag kan inte heller tänka på något godare jag ätit, om man bortser en äkta Currywurst från Berlin. Ingenting slår en currywurst, men detta var på god väg!

Till efterätten så var det dags för mig att leverera en show! Fantastiska förutsättningar då de flesta hade sett mig trolla ute på banan, alltså golfbanan, inte frukten, allt annat vore märkligt. I och med detta så kändes det lite konstigt att öppna framträdandet med repliken ”Nu undrar ni säkert om jag är bra!”.

Ganska stor lokal, mycket folk och inget ljudsystem, så jag fick tala högt och tydligt. Ingen aning om alla hörde, men drog jag ett skämt så skrattade de flesta, så då tror jag nog de hörde. Uppträdandet gick kanonbra och nu börjar jag känna att hela min akt sitter perfekt! De flesta gångerna har varit att jag ändrat lite då och då från framträdande till framträdande men nu känns det som att allt sitter perfekt! Så, ring och boka mig NU………. eller senare, hehe. ;)

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

