Luddini vs. Internet #1

Eftersom att jag befinner mig i en liten bloggsvacka och inte har så mycket intressant att skriva om det senaste så kanske jag lika gärna kan ta och skriva om saker och ting som faktiskt är intressant.

Förutom magi så är mina två största intressen film och internet. Jag ser det mesta vad gäller film och är en regelbunden stammis på Filmstaden Bergakungen här i Göteborg (där jag hört från personalen att jag är en av de cirka fem mest flitiga biobesökarna) och under min gymnasietid gick jag på bio kanske runt en gång i veckan, om inte mer, för jag tyckte det var så mycket roligare att se på film än att sitta och plugga inför ett matteprov särskilt när jag visste att jag inte skulle ha någon större nytta av Pythagoras sats eller algebra i min framtid. Nu har jag dragit ner på mina biobesök ganska rejält då jag inte haft lika mycket ”fritid” på kvällarna om man säger så, men när det går för sig så visst.

Mitt andra (egentligen tredje) största intresse är också som sagt internet. Internet bara kryllar av information och det finns så galet mycket att se. Jag gillar att glida runt överallt (förutom alla vuxensidor, om ni förstår ;-)) och som man brukar säga, sharing is caring, så tänkte jag bara dela med mig av alla galenheter jag hittar på internet här på bloggen.

Vi kan väl börja med en klassiker om vi ska kombinera dessa intressen. Det här är från en gammal B-film, ”Tough Boys Don’t Dance”, där en av karaktärerna levererar en ganska så melodramatisk insats i sin roll:

Kommer ni ihåg också de där klibbiga gummihänderna man fick med Kalle Anka & C:o när man var liten? Numera finns de i diverse fyndlådor i olika butiker och nyligen har Coca Cola, av någon anledning, lanserat en på internet: http://astretchyhand.com/ – jag vet inte varför de kom på idén, men av någon anledning tycker jag det är galet kul och jag önskade att jag hade en större dataskärm att leka med denna på.

Och om ni inte känner till det så håller Google på med ett nytt projekt som kallar sig ”Project Glass” och är något som kommer göra världen lite mer science-ficition. Ett par glasögon som har inbyggda skärmar i sig och allt sånt, precis som man brukar se i Mission Impossible.

Till sist, lite mer Youtube! Det här är en film från den berömde professorn Richard Wiseman, han lyckades fånga detta otroliga videoklipp när hans hund lyckades göra en bakåtvolt… på en enhjuling! Visst låter det sjukt??? Kolla bara på videoklippet och se själva. Jag vet att det kan ta lite tid för den att ladda, men jag lovar att det är värt väntan!

PÅSKBONUS! Som en liten påskpresent har ni här de 15 läskigaste påskhararna på bild!

Glad påsk!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

