3/5 – Tidbloms Comedy Klubb, Göteborg

Efter att ha varit borta i Kap Verde nu i 190 dagar så var det äntligen dags att göra mitt första uppträdande i Sverige sedan jag kom tillbaka hem.
Detta uppträdande var på Tidbloms Comedy Klubb här i Göteborg och trots att jag kört där många gånger förut så var jag helt dödsnervös innan. Det brukar aldrig hända mig att jag blir nervös innan när jag ska uppträda, särskilt om det är på något ställe som jag uppträtt på innan, men just denna kväll gick jag på toaletten onödigt många gånger (inte under själva numret förstås) och hade ingen aptit innan när man skulle käka osv. Om jag tänker efter så tror jag inte ens att jag har varit så nervös innan inför ett framträdande.

Självklart var jag orolig att detta skulle sabba hela mitt framträdande då jag inte ens kunde prata ordentligt med de andra som skulle uppträda… men när jag blev presenterad av kvällens eminente konferencier Robert Lindberg och så fort jag gick upp på scenen så släpptes allt efter någon minut och jag körde bara på som vanligt och allt gick fantastiskt bra!

20130504-004258.jpg

Suverän publik denna afton som alltid var med på noterna och det var väldigt knôkat inne i puben. Det känns skönt såhär i efterhand att få ha gjort det och det gav en ordentlig kick efteråt! Nu känner man sig tillbaka igen och det här året ska jag verkligen satsa på att uppträda på komediklubbar. Nästa gång kan ni se mig på Dubliner i Köpenhamn på torsdag.

Tack till alla komiker, personal och alla andra inblandade för ett suveränt jobb… och ett stort särskilt tack till alla som kom och tittade! Vi syns snart igen!

Lämna en kommentar

Filed under Show

Kommentera

