19/6 – Taboo Comedy Club, Stockholm

När jag uppträdde på Tidbloms för lite mer än en månad sedan var det en av komikerna där som uppträdde som drev komediklubben Taboo Comedy Club i Stockholm och jag blev tillfrågad kort därefter om jag ville uppträda på deras säsongsavslutning den 19 juni och självklart ställde jag upp på det.

Taboo Comedy Club, Stockholm.

Taboo Comedy Club, Stockholm.

Taboo låg i källaren på en pub som heter The Liffey som ligger i Gamla stan. Det var faktiskt en riktigt trevlig lokal och scenen var relativt stor och fint belyst.

Mitt uppträdande den kvällen kändes verkligen jättebra. Publiken var störtskön och skrattade på nästan varenda skämt och var delaktiga i det mesta. Om jag skulle utse pris för årets bästa publik så måste nog denna publiken ta hem priset! Och då menar jag det. Det var typ nästan så jag fick ångest över att gå av scen när jag var färdig för jag mådde verkligen bra just då. Men nu har jag i alla fall satt upp en strävan om att jag ska fortsätta hålla uppe kvalitén i mina framträdanden.

Andra komiker som uppträdde under kvällen var bland annat Al Pitcher som vann priset för Bästa manliga komiker på Stand up-galan 2011 och jag har uppträtt med honom tidigare för något år sedan i Göteborg (finns ett gammalt blogginlägg om det här). Klubben drivs av Therese Sandin och Ryan Bussell och båda turades om med att vara konferencier/DJ under kvällen och båda gjorde ett strålande jobb.

Rent överlag så tyckte jag Taboo var en helt fantastisk klubb! Jag hoppas verkligen att de fortsätter tills hösten igen och jag kan varmt rekommendera ett besök där! Håll utkik i deras facebook-grupp så får ni säkert senaste nytt om klubben. Tack till Therese & Ryan för att jag fick komma, och självklart tack till den suveräna publiken!

1 kommentar

Filed under Show

One response to “19/6 – Taboo Comedy Club, Stockholm

  1. Pingback: 30/10 – Taboo Comedy Club, Stockholm | Luddini

Kommentera

