30/10 – Taboo Comedy Club, Stockholm

De senaste dagarna har varit aningen turbulenta och ibland har det tagit tid för mig att komma tillrätta och jag skulle nog kunna säga att jag är på väg att återhämta mig från förra veckans bravader. Därav har det dröjt lite med uppdateringar från bloggsidan förrän nu .

Den 30 oktober gjorde jag ett återbesök på en väldigt trevlig komediklubb i Stockholm. Senast jag uppträdde där var innan midsommar i år och då gick det superlyckat, tyckte jag. Då låg klubben i källaren på en pub i Gamla stan. Nu hade klubben flyttat till Snaps som låg mitt i smeten på Medborgarplatsen.

photo2

Flyer för Taboo Comedy Club.

Denna kvällen hade de en ”English comedy night” där alla komiker uppträdde på engelska och jag brukar inte ha några problem att uppträda på engelska. Jag tror till och med att jag har uppträtt lika många gånger på engelska som på svenska, kanske lite mindre.

Så, mitt set på 10 minuter gick ganska bra. Gick aningen segt i början att få igång publiken men efter några minuter var de igång.
Sedan hade vi också två störningsmoment. Den första bestod av en man som var något onykter som skrattade åt nästan allting och ingenting och var allmänt högljudd, det andra momentet var att det blev aningen trångt på scen när jag i numret skulle ta upp min obligatoriska medhjälpare ifrån publiken. Men jag kände att jag lyckades lösa situationerna relativt bra. Vad är väl en bal på slottet. :-)

Överlag var det en väldigt trevlig kväll. Är ni i Stockholmstrakterna så kan jag verkligen rekommendera ett besök på Taboo, läs mer här på deras Facebook-sida.

Lämna en kommentar

Filed under Show

Kommentera

