31/10 – Skratta med käften, Sundsvall

Dagen efter uppträdandet i Stockholm bar det av för en liten roadtrip till Sundsvall tillsammans med fyra andra komiker som hade hyrt en bil under dagen. Detta var på en komediklubb vid namn ”Skratta med käften” som huserade in på Railway Saloon, en vilda västern-inspirerad steakhouse, som låg knappt två minuter från tågstationen. Restaurangen var väldigt fin. Precis som hämtat ur en film. Scenen var stor. Välupplyst. Bra förutsättningar, som vi pratade så mycket om i bilen på väg upp.

Scenen på Railway Saloon.

Scenen på Railway Saloon.

Strax efter klockan 20:00 drog igång en vad som skulle bli en magisk kväll. Konferenciern denna afton var Suzanne Olsson och hon fick verkligen igång publiken på väldigt kort tid med någon slags ”annorlunda” teknik. En teknik jag beskådat förr, men aldrig i dessa sammanhang.

Vi var sex komiker som uppträdde denna kvällen och varenda en levererade. Ingen bombade. Alla var verkligen på topp. Själv blev jag väldigt nöjd med mitt framträdande och allt gick hem. Kvällens headliner var Jörgen Sjöberg, ett namn jag aldrig hört sedan tidigare, men kommer troligtvis inte bli sista gången jag hör det heller. Hans set var väldigt bra, men jag hade gärna velat diskutera Melodifestivalen och Eurovision med honom för jag vet inte riktigt om han vet vad han pratar om. ;-)

En helt magisk kväll som sagt, och jag fick höra att den avslutades med stående ovationer. Jag kunde inte vara med ända fram till slutet då jag var tvungen att hinna med det sista tåget som gick upp till Örnsköldsvik, men jag fick höra om glittrande stunder från saloonen under kvällen.

1425778_553872891348265_2132950745_n

Jag kan verkligen gratulera Sundsvall för att ni har en så fantastisk stå upp-klubb i eran stad. Hade jag bott i era trakter hade jag gått dit varenda gång.

Här finns klubbens Facebook-sida.

Lämna en kommentar

Filed under Show

Kommentera

